• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • 2016-рік англійської мови

РОКИТНЯНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

Н А К А З

10.03.2016 смт Рокитне № 62

Про затвердження Плану заходів,

спрямованих на популяризацію та

активізацію вивчення англійської мови

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 04.03.2016 р. №55, розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 11 лютого 2016 року №33 «Про затвердження Плану заходів, спрямованих на популяризацію та активізацію вивчення англійської мови у Київській області, на 2016 рік» з метою підвищення рівня володіння англійською мовою дітей та учнівської молоді Рокитнянського району, заохочення різних вікових груп до її вивчення, розширення доступу до світових освітніх та культурних надбань

НАКАЗУЮ:

1.Затвердити план заходів, спрямованих на популяризацію та активізацію вивчення англійської мови на 2016 рік.

2.Керівникам освітніх навчальних закладів:

2.1. забезпечити виконання плану заходів, спрямованих на популяризацію та активізацію вивчення англійської мови на 2016 рік;

2.2. надати інформацію про виконання плану заходів відділу освіти до 10.05.2016 та 05.11.2016 року в паперовому та електронному варіантах.

3. Районному методичному кабінету (Довженко Ю.І.):

3.1. забезпечити навчально-методичний супровід організації роботи літніх мовних таборів у березні-червні 2016 року;

3.2. створити рубрику «Рік англійської мови» на сайті відділу освіти Рокитнянської РДА для розміщення інформаційних та навчальних матеріалів з англійської мови;

3.5. надати інформацію про виконання плану заходів для узагальнення Комунальному вищому навчальному закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» до 15.05.2016 та 15.11.2016.

4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника начальника відділу освіти Сатиренко О.А.

Начальник відділу освіти С.В. Діренко

ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник відділу освіти

Рокитнянської райдержадміністрації

_____________________Діренко С.В.

10.03.2016

П Л А Н
заходів, спрямованих на популяризацію та активізацію

вивчення англійської мови у Рокитнянському районі Київської області, на 2016 рік

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

Відмітка про виконання

1

Ознайомлення з нормативними документами: - Указ Президента України «Про оголошення 2016 року Роком англійської мови в Україні» від 16.11. 2015 - Наказ МОН України №1379 від 29.12.2015 «Про здійснення заходів щодо організації літніх мовних таборів»

січень

РМК

2

Проведення районних семінарів-практикумів для вчителів англійської мови

Протягом року

РМК

3

Оформлення в загальноосвітніх навчальних закладах району тематичних стендів «2016 – Year of English in Ukraine»

Січень-березень

Керівники ЗНЗ

4

Оформлення виставок, виготовлених учнями листівок, плакатів, стіннівок, оформлених англійською мовою:

  • До Дня Матері
  • До Дня гумору
  • До Великодня

Квітень - травень

Керівники ЗНЗ

5

Проведення Тижня англійської мови (за окремим планом)

Жовтень

Керівники ЗНЗ

6

Організація постійно діючої книжкової виставки з питань методики викладання англійської мови «2016 рік – Рік англійської мови в Україні»

З 01.04.2016

Керівники ЗНЗ

7

Висвітлення на сайті ЗНЗ інформації про проведені заходи з англійської мови з метою популяризації вивчення предмету

Постійно

Керівники ЗНЗ

8

Організація роботи літніх мовних таборів

Червень

Відділ освіти,

Керівники ЗНЗ

9

Підготовка та участь школярів у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з англійської мови

Лютий, листопад

Вчителі англійської мови, РМК

10

Забезпечення участі педагогів у роботі круглих столів, тренінгів, вебінарах з питань «Реалізація соціокультурного компоненту у процесі вивчення іноземних мов»

Квітень

Відділ освіти

11

Посилення роботи з обдарованими дітьми шляхом залучення до науково-дослідницької діяльності

Постійно

Керівники ЗНЗ

12

Удосконалення навчально-методичного забезпечення для підготовки випускників до зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови

Постійно

Відділ освіти, вчителі англійської мови

13

Проведення конкурсу „Учитель року-2016” у номінації „Англійська мова”

Січень

Відділ освіти

14

Включення до сценаріїв шкільних свят пісень, віршів, інсценізацій англійською мовою

Постійно

Керівники ЗНЗ

15

Створення двомовного буклету про рідне селище, село (рідну школу)

Червень

Керівники ЗНЗ

16

Проведення круглого столу для учнів «Діалог культур» з метою виховання в учнів почуття любові до своєї батьківщини, до її народних традицій, а також поваги до традицій іншої країни

Квітень-травень

Керівники ЗНЗ

17

Розміщення на веб-сайті відділу освіти навчальних та методичних матеріалів з англійської мови

Протягом року

РМК

18

Проведення квестів, брейн-рингів для дітей та учнівської молоді англійською мовою у закладах освіти району

Березень

Керівники ЗНЗ

19

Забезпечення участі дітей та учнівської молоді у міжнародних конкурсах, фестивалях, змаганнях з англійської мови

Протягом року

Відділ освіти

20

Проведення концертів з піснями англійською мовою, вечорів англійської пісні, конкурсів малюнків, плакатів, листівок на різні теми з підписами англійською мовою

Протягом року

Керівники ЗНЗ

21

Забезпечення проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи щодо популяризації вивчення англійської мови серед населення різних вікових груп у місцевих засобах масової інформації

Протягом року

Відділ освіти, керівники ЗНЗ

22

Розширення мережі гуртків з вивчення англійської мови у дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах Рокитнянського району

Вересень

Відділ освіти

23

Підведення підсумків проведення року англійської мови у Рокитнянському районі

Грудень

Відділ освіти

1. Наприкінці жовтня було проведено традиційне англійське свято -"Hаlloween"

Проводилися різноманітні конкурси, ігри та розваги для дітей. Наприкінці свята всі діти та учасники отримали солодкі призи на Хеловінську тематику.

/Files/images/DSCN3084.JPG

2. Веселощі нашого костюмованого Хеловіну.

/Files/images/DSCN3058.JPG

3. Вікторина "Do you know English?"

/Files/images/DSCN3525.JPG

4. Виставка дитячих англомовних листівок на різну тематику.

/Files/images/DSCN3523.JPG

5. Стенд нашої школи "2016 - The year of English"

/Files/images/DSCN3532.JPG

6. Пісня - фізкультхвилинка "Hockey - pockey" на святкуванні дня всіх закоханих.

/Files/images/DSCN3324.JPG

7. Святкування Дня святого Валентина. 15/02/2016.

Бесіда про святкування дня народження королеви Британії Елизавети ІІ 21-го квітня.

/Files/images/DSCN3632.JPG

Святкування дня Святого Патріка, яке відмічається в честь покровителя Ірландії. Відмічали 18 квітня.


/Files/images/DSCN3620.JPG

/Files/images/DSCN3312.JPG

/Files/images/DSCN4025.JPG

Урок – змагання «Master Chef»

5 – 7 класи

Практична:практикувати учнів у вживанні в усному та писемному мовленні вивчених лексичних одиниць; практикувати учнів у читанні, аудіюванні та говорінні; узагальнити вивчені лексичні одиниці та навчити учнів використовувати їх у мовленні.

Освітня: поглиблювати знання учнів з теми.

Розвиваюча:розвивати мовну здогадку і мовленнєву реакцію учнів; розвивати здатність мовного самоконтролю; розвивати уяву учнів в умовах роботи в групах і парах; розвивати навички логічного викладу думок.

Виховна: прищеплювати цікавість до іноземної мови, виховувати ввічливість у спілкуванні з товаришами, виховувати вміння толерантно співпрацювати в парах та тимчасових групах; агітувати за здоровий спосіб життя та здорове харчування.

Обладнання: презентація, підручник, роздаткові картки, музика для релаксації, конверти із домaшнім завданням.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання

2. Повідомлення теми і мети уроку

3. Введення в іншомовну атмосферу.

I prepared an unusual task for you today. Now you have to try to divide these words and write this sentence correctly

Task 1

Peoplemusteattheheaelthyfood.

ІІІ. Основна частина уроку.

As you see, our sentence is connected with eating.So, the theme of our competitionwill be food and cooking. But our competition wouldn’t be usual. Today we’ll be the contestants in the show “Master Chef”. Now you are dividedinto two teams – red and blue. But be ready – you’ll work hard today, because cooking is rather difficult work.

Now, my little cooks, let’s see, do you really know all words. Let’s play the game “Pop-corn”. I’ll show you a color and you’ll tell me the name of products. But be polite! For every correct answer I’ll give you one point. Let’s begin!

Task 2. Game “Pop-corn”.

Ok, I see, you are very good cooks. Now you’ll have another task – you must say, in what way we can cook. Be attentive, my dear friends!

Task 3. Speaking.Game “Ways of Cooking”

I like the way you are working. But don’t relax. I have one more task for you. In those boxes you have names of meals. You must choose one and decide, if this meal is healthy or unhealthy. Then you have to say what we should to eat to be healthy.

Task 4. Matching.

HEALTHY FOOD

UNHEALTHY FOOD

JUICE

PIZZA

MILK

HAMBURGER

FISH

POTATO CHIPS

PORRIDGE

FRENCH FRIES

APPLE

SPRITE

YOUGURT

COCA-COLA

SOUP

POP-CORN

TOMATO

SNAKS

Now it’s time to be very attentive, because I have one more task for you. You’ll listen to the text and find out, what ingredients will be used for cooking “Vegetable Soup”. Are you ready? You’ll listen this text only once.

Task 5. Listening. “Vegetable soup”

One Sunday Alex and his father decided to cook vegetable soup for lunch. Alex filled a large pot with water. He put it on the cooker. Alex`s father cleaned and chopped carrots, potatoes, tomatoes, and green beans. Then father began to cut some meat into small chunks. He added all the vegetables and meat to the boiling water. When the soup was done cooking, Alex`s father poured it into plates.

Thank you very much for such a good work. I hope, you are not tired? If not, we’ll continue our contest. And your next task will be matching. On your tables there are boxes. Open them. There you’ll find cards. On these cards I wrote parts of recipes. You must find the other part. Please, stand up and find your partner. When you’ll match your recipe, please, stop near photo of your meal. Let’s begin!

Task 6. Reading. Game “Make a recipe”.

Divide the sentences into two columns: the recipe of a banana dessert and the recipe of a strawberry shake.

1) Take two bananas, peel and slice them.

2) Take some strawberries, and then freeze them in the fridge.

3) Put the slices into a bowl.

4) Cut two oranges into halves and squeeze some orange juice.

5) Add some cream and nuts.

6) Put the strawberries, yogurt, and orange juice into a blender and mix them until smooth.

7) Pour your dessert with chocolate.

8) Enjoyyourmeal!

9) Yourshakeisready!

Now I want you to relax a little bit and to listen to music. You may sit or move the way you like.

Relaxation.

Well, it’s time for you to write. I want you to write down missing words to make a recipe of tomato and cheese sandwich. Are you ready? You may start write now!

Task 7. Writing.

Thank you so much for such nice recipes. Now I exactly know how to cook delicious sandwiches.

Our lesson is almost over. Now it’s time to see, who won our contest “Master Chef”.

I think, there is no winner in our game, because we all worked hard. I want you to stand up and make a circle of friendship. Let’s say a few thankful words to your partners.

Speaking. “The Circle of Friendship”

Lesson Plan

“My Favourite Food”


Додатoк 4. Lesson Plan.

Eat for living,

Don’t live for eating.

Topic. My favourite food.

Objectives:

Practical: to revise the vocabulary on the topic;usingofmuch/many; using of should\shouldn’t

Educational: to provide pupils with information about English and Ukrainian traditional food;

Developing: to encourage pupils to be tolerant and respect culture, customs and traditions of other countries.

Equipment: hand-out, cards.

Procedure of the lesson.

1. Introduction.

Good morning, pupils. I am glad to see you. Are you ready for today's lesson?

Today we will revise the vocabulary on the topic "Food" and practice in grammar and speaking.

Let’s sing a song “ I like food”

I like food,

I like eating lots and lots of food.(twice)

Bread and jam, and meat and fish,

Cakes and biscuits, too.

Beans and mustard, eggs and chips,

Mutton steaks, potatoes, peas

And salted mushrooms, too.

2. Main part.

Vocabulary Practice. Speaking. Answer my questions.

What do you usually have for breakfast?

Do you often eat junk food?

Who was on a diet?

What food and drink would be suitable for somebody who is on a diet?

Do you worry about how healthy your food is?

Some pupils didn’t eat any fresh fruit or vegetables. Some pupils ate pizzas and drank coffee in the morning. Some of them had crisps and coca-cola for lunch.

The problem is especially bad in secondary schools, where children can buy unhealthy snacks and drinks from the canteens and shops.

We’ll finish up the lesson by taking a test.

TEST.

1.What’s your relationship with food like?

In the morning_________.

ayou drink a glass of milk and rush out

byou have a big breakfast

2.Your ideal meal is________.

a) eaten alone in front of television

b) eaten at the table with your whole family

3. For you cooking is_________.

a) a waste of time

b) a hobby

4. The ideal place for eating out is _________.

a) a fast food restaurant

b) a traditional restaurant

5. Usually_________.

a) you eat little and often

b) you eat three meals a day

6. When you go away,_________.

a) you take enough money for filled roll

b) the day before you prepare lots of food things to take

7. At a party_________.

a) you begin to dance immediately

b) the first thing you do is look at what there is to eat

8. at break-time_________.

a) you munch some crisps

b) you eat an apple.

Key: more than4 A answers: for you eating well is of little importance and your body is like a car which must be given oil every so often.

More than 4B answers: for you eating is one of the greatest pleasures in life. You’re areal gourmet.

4A answers and 4 B answers: eating isn’t very important to you, but you know how to appreciate good food.

Remember! A man eats to live, but doesn’t live to eat.

Now I will dictate you some words (names of food) and you have to divide them into two columns:

You want to lose your weight -

You should eat: You shouldn't eat:

(Fish, hamburger, chocolate, bread, soup, lettuce, cheese, bacon, peach, broccoli,

chips, grilled chicken.)

Group work.

Pupils are divided into four groups .

Each team takes the cards with names of food and put them in right rows:

A bag of: A bottle of: A carton of: A slice of:

(Which group makes it first- will be winner).Cards. Let's revise some names of food. Teacher shows hand outs).

Individual work.

Some pupils take cards and correct the mistakes:

How much biscuits would you like?

There is not much biscuits left.

There is a few tea left in the teapot.

Do you want an sandwich?

There are any eggs in the fridge.

Would you like a meat?

Now let’s speak about national Ukrainian food.

What traditional Ukrainian food do you know? Does your mum often cook Ukrainian dishes? Do you help your mum in the kitchen? Can you cook any Ukrainian dishes?

Let's cook varenyky together. We need some :(pupils have to name ingredients) flour, eggs, water, salt, onion, oil, cabbage or mashed potatoes.

Work in groups

Write the recipe of Ukrainian borsch. Which team does it faster it will be the winner. Then you have to write your recipes on a board.

Roleplay.

Imagine that we are the participants of the famous show “Master Chief”. You have to choose three judges: AnfisaChekhova and two men. I divide you into three teams. Each team have to choose the captain. I have cards with products. And your task is to come to the table and take only one card. Every members of each group have one card. Next, you have to use your products and make the recipe of a dish. The captains have to introduce their dishes. Our judges decide whose dish is the best and which team is the winner.

III.Summing up.

Summary of the lesson.

You were great. You worked very well. But I think you are hungry and it’s time to go to canteen and have your lunch. You have got excellent (good) marks.

Our lesson is over. Seeyoulater.

Кiлькiсть переглядiв: 644

Коментарi

  • Money Loan

    2018-03-21 03:34:55

    direct lender installment loans low cost payday loans installment loans for bad credit [url=http://installmentloans.bid]indian reservation loans[/url]...

  • Online Payday Loan

    2018-03-19 15:19:34

    installment loans for bad credit lending installment loans [url=http://installmentloans.bid]best debt consolidation companies[/url]...